Що зумовлює розбіжності між офіційними та онлайн — індексами цін?
a Національний банк України, Київ, Україна
b Національний університет “Києво-Могилянська академія”, Київ, Україна
c Університет Суонсі, Суонсі, Велика Британія
Анотація

У статті досліджується відповідність онлайн — індексів споживчих цін офіційній статистиці. Спершу ми розраховуємо компоненти індексу споживчих цін (ІСЦ) на основі онлайн-даних, які згодом агрегуємо до загального онлайн-ІСЦ. Цей підхід застосовується до нашого унікального масиву даних, що містить близько трьох мільйонів спостережень за роздрібними цінами на споживчі товари в Інтернеті у п’яти найбільших містах України. Дані охоплюють період із січня 2016-го до грудня 2017 року включно і покривають близько 46% споживчого кошика інфляції в Україні. Результати аналізу свідчать, що онлайн-інфляція загалом узгоджується з офіційними показникам, однак розбіжності можуть виникати на рівні окремих компонент ІСЦ. Незважаючи на те, що відмінності частково зумовлені недостатнім рівнем покриття масиву даних, онлайн-ціни можуть дійсно відображати нову інформацію, не охоплену офіційною статистикою.

Дати публікації
Опубліковано онлайн 29 March 2018
2057
перегляди
612
завантаження
Текст Статті
Завантажити
Цитування
Стаття є перекладом з англійської. Під час цитування використовуйте оригінальну назву публікації
Цитуйте як: Faryna, O., Talavera, O., Yukhymenko, T. (2018). What Drives the Difference between Online and Official Price Indexes?. Visnyk of the National Bank of Ukraine, 243, 21-32. https://doi.org/10.26531/vnbu2018.243.021
Формат цитування

Метрики
Література

Breton, R., Clews, G., Metcalfe, L., Milliken, N., Payne, C., Winton, J., Woods, A. (2015). Research indexes using web scraped data. Office for National Statistics.

Cavallo, A., Rigobon, R. (2016). the billion prices project: using online prices for measurement and research. Journal of Economic Perspectives, 30(2), 151-178. https://doi.org/10.1257/jep.30.2.151

Cavallo, A. (2013). Online and official price indexes: measuring Argentina's inflation. Journal of Monetary Economics, 60(2), 152-165. https://doi.org/10.1016/j.jmoneco.2012.10.002

Coupe, T., Petrusha, E. (2014). Can we trust official inflation measures? a check based on inflation at Ukrainian online supermarkets (in Ukrainian). Focus Ukraine.

Griffioen, R., Haan, J., Willenborg, L. (2014). Collecting clothing data from the internet. Proceedings of Meeting of the Group of Experts on Consumer Price Indexes, May 26–28.

Gorodnichenko, Y., Talavera, O. (2017). Price setting in online markets: basic facts, international comparisons, and cross-border integration. American Economic Review, 107(1), 249-282. https://doi.org/10.1257/aer.20141127

Hammond, G. (2011). State of the art inflation targeting. Center for Central Banking Studies Handbook, 29. London: Bank of England. Retrieved from https://www.bankofengland.co.uk/-/media/boe/files/ccbs/resources/state-of-the-art-inflation-targeting

Horrigan, M. W. (2013). Big data: a perspective from the BLS. Amstat News, January 1. Retrieved from http://magazine.amstat.org/blog/2013/01/01/sci-policy-jan2013/

Jahan, S. (2017). Inflation targeting: holding the line. In Finance & Development, 72-73. International Monetary Fund. Retrieved from http://www.imf.org/external/pubs/ft/fandd/basics/target.htm

Krsinich, F. (2015). Price indexes from online data using the fixed-effects window-splice (FEWS) index. Paper presented at the Ottawa Group, Tokyo, Japan, May 20-22, 2015.

Nygaard R. (2015). The use of online prices in the Norwegian consumer price index. Paper prepared for the meeting of the Ottowa Group, Tokyo, Japan, May 20–22, 2015.

Roger S. (2010). Inflation targeting turns 20. Finance & Development, 47(1), 46-49. Retrieved from https://www.imf.org/external/pubs/ft/fandd/2010/03/roger.htm
 

Права та Дозволи
Ця стаття ліцензована відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License. Якщо інше не зазначено, рисунки та інші матеріали представлені на загальних для усієї статті умовах ліцензії Creative Commons. Якщо матеріали не ліцензовані відповідно до Creative Commons, користувачі мають запитувати у власника прав дозволу на їх відтворення чи використання.
Подати статтю