У статті досліджується відповідність онлайн — індексів споживчих цін офіційній статистиці. Спершу ми розраховуємо компоненти індексу споживчих цін (ІСЦ) на основі онлайн-даних, які згодом агрегуємо до загального онлайн-ІСЦ. Цей підхід застосовується до нашого унікального масиву даних, що містить близько трьох мільйонів спостережень за роздрібними цінами на споживчі товари в Інтернеті у п’яти найбільших містах України. Дані охоплюють період із січня 2016-го до грудня 2017 року включно і покривають близько 46% споживчого кошика інфляції в Україні. Результати аналізу свідчать, що онлайн-інфляція загалом узгоджується з офіційними показникам, однак розбіжності можуть виникати на рівні окремих компонент ІСЦ. Незважаючи на те, що відмінності частково зумовлені недостатнім рівнем покриття масиву даних, онлайн-ціни можуть дійсно відображати нову інформацію, не охоплену офіційною статистикою.
Breton, R., Clews, G., Metcalfe, L., Milliken, N., Payne, C., Winton, J., Woods, A. (2015). Research indexes using web scraped data. Office for National Statistics.
Cavallo, A., Rigobon, R. (2016). the billion prices project: using online prices for measurement and research. Journal of Economic Perspectives, 30(2), 151-178. https://doi.org/10.1257/jep.30.2.151
Cavallo, A. (2013). Online and official price indexes: measuring Argentina's inflation. Journal of Monetary Economics, 60(2), 152-165. https://doi.org/10.1016/j.jmoneco.2012.10.002
Coupe, T., Petrusha, E. (2014). Can we trust official inflation measures? a check based on inflation at Ukrainian online supermarkets (in Ukrainian). Focus Ukraine.
Griffioen, R., Haan, J., Willenborg, L. (2014). Collecting clothing data from the internet. Proceedings of Meeting of the Group of Experts on Consumer Price Indexes, May 26–28.
Gorodnichenko, Y., Talavera, O. (2017). Price setting in online markets: basic facts, international comparisons, and cross-border integration. American Economic Review, 107(1), 249-282. https://doi.org/10.1257/aer.20141127
Hammond, G. (2011). State of the art inflation targeting. Center for Central Banking Studies Handbook, 29. London: Bank of England. Retrieved from https://www.bankofengland.co.uk/-/media/boe/files/ccbs/resources/state-of-the-art-inflation-targeting
Horrigan, M. W. (2013). Big data: a perspective from the BLS. Amstat News, January 1. Retrieved from http://magazine.amstat.org/blog/2013/01/01/sci-policy-jan2013/
Jahan, S. (2017). Inflation targeting: holding the line. In Finance & Development, 72-73. International Monetary Fund. Retrieved from http://www.imf.org/external/pubs/ft/fandd/basics/target.htm
Krsinich, F. (2015). Price indexes from online data using the fixed-effects window-splice (FEWS) index. Paper presented at the Ottawa Group, Tokyo, Japan, May 20-22, 2015.
Nygaard R. (2015). The use of online prices in the Norwegian consumer price index. Paper prepared for the meeting of the Ottowa Group, Tokyo, Japan, May 20–22, 2015.
Roger S. (2010). Inflation targeting turns 20. Finance & Development, 47(1), 46-49. Retrieved from https://www.imf.org/external/pubs/ft/fandd/2010/03/roger.htm